Zagrożenia płynące z reklamy

Reklama oddziałuje nie tylko pozytywnie na człowieka, lecz może przynosić także negatywne skutki. Informacje o produkcie, idealne zdjęcia i typ podobnie kształtują nieświadomie nasz obraz produktów. Jednym z zagrożeniem płynących z reklam jest wprowadzenie w błąd odbiorców reklam, czyli każdego z nas. W telewizji pojawiają się reklamy o licznych promocjach produktów. Należy zwrócić uwagę, iż małymi napisami u dołu ekranu jest napisana dalsza część promocji danego produktu. Często okazuje się, że z zakupem danego przedmiotu mogą wiązać się dodatkowe koszty. Można stwierdzić, że reklama manipuluje ludźmi, ukazuje produkt z jak najlepszej strony. Po zakupie tak idealnego produktu, zdarza się, że czujemy się rozczarowani jego jakością, ceną, czyli zakupiony przez nas produkt nie jest tak okazały, jak właśnie w reklamie. Kolejnym minusem jest fakt, że każda reklama wzbudza nieumiarkowane potrzeby konsumpcyjne, sprawia, że pojawia się w nas myśl o posiadaniu takiego produktu. Reklama nie tylko promuje daną usługę, markę lub produkt, lecz promuje konkretne zachowania i negatywne zwyczaje człowieka. Z racji tego, że telewizja, radio, gazety są tak przesycone reklamą, pojawia się zjawisko, w którym człowiek staje się obojętny na te formy przekazu społecznego, nie zwraca uwagi na otaczające go billboardy, reklamy na samochodach i inne.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.