Z reklamą w wyszukiwarkach powiązane są bannery. Wykorzystują one przekaz graficzny i są często stosowane w Google adwords jako narzędzie do tworzenia reklam. Wyróżniamy kilka rodzajów bannerów. Tradycyjne mają postać reklamy graficznej, która umieszczona jest na górze strony. Mają one raczej małą skuteczność, gdyż z reguły korzystający z Internetu lekceważą je. Bannery rozwijalne mają postać interaktywnej grafiki. W momencie dotknięcia wskaźnikiem myszy zwiększają swój rozmiar. Dzięki znacznej wielkości mogą przekazać więcej treści niż tradycyjne bannery. Dlatego też prezentowane na nich reklamy są bardziej skuteczne. Ostatni rodzaj to bannery pływające, które przesuwają się, gdy przewijamy stronę. W ten sposób reklama jest ciągle widoczna na odwiedzanej stronie. Samo umieszczenie bannera nie jest gwarancją skuteczniejszego zareklamowania się, a tym samym zwiększonego zainteresowania ze strony klientów. Banner powinien mieć określoną formę. Nie powinien być zbyt długi, szczególnie w przypadku tych z animacją, gdyż to zbyt szybko nudzi internautę. Jego treść powinna być zwięzła, bez żadnych zbędnych informacji. Dodatkowo powinna być tak skonstruowana, by zachęcić odwiedzającego stronę do natychmiastowego działania, czyli np. kupienia danego produktu. Wielkość bannera nie powinna odbiegać od przyjętych standardów.
Written on luty 7th, 2011 by admin