Wydatki na kampanię wizerunkową

Pamiętać trzeba o tym, że marketing to szeroko pojęta nauka, która wprawdzie wykorzystywana jest jako dźwignia handlu, ale nie należy ograniczać jej wyłącznie do procesu przekonywania klientów do nabycia danego towaru. Chociaż prawie zawsze ogranicza się do próby przekonywania do czegoś. Ale sprzedawać z powodzeniem można nie tylko towar na półkach, ale także ludzi i idee. Najlepszym przykładem tego, że handlować można bardzo różnymi dobrami, są chociażby kampanie reklamowe przed wyborami parlamentarnymi czy prezydenckimi, kiedy to wszyscy bohaterowie sceny politycznej wychodzą nagle z ukrycia i starają się jak najlepiej zareklamować. Do obsługi kampanii jednego takiego polityka potrzeba czasami całego zastępu uczciwych pracowników, którzy przeważnie za darmo wspierają swojego kandydata w procesie reklamowania własnej partii lub nazwiska. Większość pieniędzy, jakie są do dyspozycji w trakcie prowadzenia kampanii to oczywiście wydatki na reklamę. Ostatnio politycy nadrobili zaległości i chętnie do reklamy wykorzystują Internet, starają się spodobać lepiej internautom, którzy mają coraz ważniejszy głos w społecznej debacie. Wydatki na reklamy nie pozwalają jednak na zapłacenie swojemu sztabowi, w którym przeważnie obowiązuje wolontariat.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.