Wszechobecność mediów

Obecnie jedynymi miejscami na świecie, gdzie media są niedostępne to lasy tropikalne, dżungle, pustynie oraz wioski plemienne i inne ekstremalne miejsca. W każdym kraju nawet minimalnie cywilizowanym dostępne są media w różnej formie. Począwszy od wielkich ekranów w gigantycznych aglomeracjach, poprzez plakaty na witrynach sklepów, kończąc na ulotkach rozdawanych przez młodzież, która chce zarobić troszkę pieniędzy. Rynek napędzany jest przez media, w których największe dochody przynoszą reklamy. Za krótki spot firmy płacą miliony, wynajmują znanych aktorów do reklamy swojej marki. Zwykle przedstawiają one piękny świat, wesołych ludzi i kontrastują z realnym życiem tylko po to, aby pobudzić wyobraźnię potencjalnego klienta, iż czegoś mu brakuje i to jest właśnie ten produkt. Człowiek jest uzależniony od mediów. W przypadku natychmiastowego wyłączenia środków masowego przekazu na świecie zapanowałby chaos, gdyż ludzie nie wiedzieliby co się dzieje. Jest to akceptowalne, jak powietrze, którym codziennie oddychamy. Z roku na rok miasta są coraz to bardziej nękane przez reklamy. Wystarczy spojrzeć na nowoczesne metropolie takie jak Tokio. Ten gigant technologiczny wręcz swój urok posiada z rozpowszechnionych mediów. Świecące reklamy nocami świetnie komponują się wśród nowatorskich budynków i wieżowców. Dla turystów z biedniejszych krajów sprawia to niesamowitą atrakcję.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.