Wpływ reklamy na sprzedaż

Reklama ma swoje najróżniejsze odsłony. Potrafi bawić, zaskakiwać, a nawet wzruszać czy zachwycać. Wszystko zależy od tego, jak zaplanowali to sobie jej twórcy i oczywiście również jak się to ma do produktu czy usługi, którą ma promować. Środki wyrazu są najróżniejsze i właściwie wciąż ulegają zmianom. Zawsze jednak chodzi o to samo. Otóż dyktatorem reklamy jest zawsze i niezmiennie wskaźnik sprzedaży produktu. Dla zarządu korporacji nie jest ważne jak, ważny jest cel. Nie interesuje ich, czy reklama będzie zabawna, makabryczna czy może liryczna. Oni jedynie sprawdzą jak ma się jej emisja do wpływów na konto firmy. I tu właśnie swoją rolę mają specjaliści od perswazji. Oni bowiem znają mechanizmy konsumenckie i potrafią zastosować je tak, by na odbiorców podziałały. To też odróżnia reklamę od publik relations. Ta pierwsza jest formą, której wyniki możemy uzyskać niemalże od razu, co więcej możemy je policzyć. Publik relations zaś jest niemierzalne, no prawie. Wizerunek jest sprawą najprościej mówiąc, niewymierną. Skuteczność reklamy jest po jakimś czasie od emisji reklamy sprawdzana. Reklama jest skuteczna wówczas, gdy trafia do wielkiej grupy konsumentów, gdy wpływa na zyski firmy, gdy kształtuje markę producenta. Nie jest łatwo zmierzyć skuteczność reklamy. Jest to jednak możliwe.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.