Sztuka reklamy

Reklamy dla większości ludzi są irytujące, natrętne i niepotrzebne. Przerywają nam filmy, które oglądamy lub zakrywają strony, które chcieliśmy wyświetlić. Są traktowane jedynie jako sposób marketingowy na poprawę sprzedaży. Tymczasem niekiedy sprawa ma szersze horyzonty. Otóż bywa i tak, że reklama jest jako takim dziełem samym w sobie i oczywiście ma ona swoje zadania i cele, ale sama w sobie jest sztuką. Reklama, właściwie niezależnie od formy czerpie bowiem środki ze sztuk wszelakich. Najprościej powiedzieć to o reklamach, które widzimy w telewizji. Jest to ni mniej ni więcej tylko krótki filmik. Może on być jedynie prezentacją, ale może być także cały naszpikowany różnorakimi środkami filmowego przekazu. Wtedy trzeba już mówić o reklamie jako swoistej sztuce. Podobnie sprawa ma się z plakatami. Jest to bowiem grafika, która może wyrażać bardzo wiele. Takie reklamy to oczywiście rzadkość, ale jeżeli twórcom udaje się połączyć perswazję, prezentację produktu i sztukę, należy im się laur zwycięstwa. Tylko profesjonaliści są w stanie zrobić dobrą reklamę. Czasami konkretna reklama jest dziełem jednej tylko osoby, czasami nad reklamą pracuje cały zespół profesjonalistów. Wszystko zależy od tego, jaka ma to być reklama, jaki budżet przeznaczony jest na jej realizację. Zrobić dobrą reklamę jest wielką sztuką.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.