Społeczne reklamy

Reklama ma niejedno imię i nie można jej szufladkować ani generalizować wniosków na jej temat. W zasadzie co dział rynku, to inny rodzaj reklamy. Dość specyficzny i wyjątkowy rodzaj reklam, stanowią reklamy społeczne. Są to reklamy promujące pewne postawy i powstające w bardzo różnych okolicznościach. Niekiedy to kampanie prozdrowotne, innym razem dotyczą naszego bezpieczeństwa na drogach. Są sponsorowane i projektowane najczęściej z funduszy państwowych. Ten rodzaj reklam różny jest od zwykłych przede wszystkim ze względu na cel. One nie namawiają do kupna, namawiają do rozsądku, do pomocy innym. To dość ciekawe, że w taki sposób można wykorzystać narzędzie służące normalnie do celów bardzo przyziemnych i czysto kalkulacyjnych. To pewnego rodzaju paradoks. Oczywiście jest to bardzo szlachetne jednak wprowadza pewien dysonans poznawczy. Trudno bowiem połapać się w świecie reklam, kiedy jedne chcą nas na coś naciągnąć, inne zaś służą szczytnym celom. Dobrze jednak, że chociaż one jedne. Oglądając prezentowane reklamy zwracamy uwagę na wiele szczegółów – nie tylko na jej treść, przedstawiane w niej informacje, ale także chociażby na aktorów odgrywających role w takim filmiku reklamowym, na hasła reklamowe. Konsument jest bardzo spostrzegawczy. Każda reklama musi być naprawdę profesjonalnie wykonana.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.