Rozwój reklamy

Na pewno każdy z nas zna popularne powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Trudno się z tym porzekadłem na zgodzić. Od zarania dziejów wszyscy pracujący w zawodach związanych z handlowaniem starali się, aby ich towary cieszyły się jak najlepszą opinią. Na początku reklama polegała na przekazach ustnych: kupujący zadowoleni z otrzymanych produktów zachwalali dostawcę swoim znajomym, którzy dołączali do grona klientów. Był to szybki sposób zdobywania renomy przez sprzedawców, ale oddziaływał on na niewielką skalę. Wraz z rozwojem technologicznym pojawiły się nowe formy reklamy. Już w pierwszych dziennikach opublikowane zostały reklamy prasowe, stopniowo tekst został wzbogacony o rysunki zachęcające do nabycia konkretnego produktu. Narodzinom radia towarzyszyły narodziny reklam w formie słuchowiska. Teraz każdy zasiadający przed radioodbiornikiem mógł zapoznać się z ofertą handlową. Rosnąca popularność telewizji sprawiła, że to tam przeniósł się ośrodek zainteresowania reklamodawców. W przerwach między programami widzowie mogli obejrzeć krótkie filmiki reklamowe. W XXI wieku kwitnie reklama w Internecie. Na każdej stronie internetowej można natknąć się na kolorowe banery reklamowe. Także nasze skrzynki mailowe zasypywane są masą wiadomości o charakterze reklamowym. Nie mamy na to żadnego wpływu. Możemy jedynie usuwać takie nachalne i niechciane przez nas wiadomości, możemy ich nie otwierać, nie czytać.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.