Reklama w wirtualnym świecie

Jedne z najbardziej popularnych serwisów internetowych wybierają tylko najbardziej rozpoznawalne marki i firmy, których reklamy i bannery będą umieszczane na ich stronie. Bardzo często na stronach internetowych, które sponsorowane są przez różnych reklamodawców pojawiają się tak zwane ukryte reklamy. Mogą występować w różnej postaci. Na pierwszy punkt widzenia użytkownik internetowy może w ogóle nie zauważyć, że czytany przez niego tekst jest reklamą. Najpopularniejszą formą tego rodzaju reklamy są teksty sponsorowane. Są to zwykle teksty wnoszące dany temat. Posiadają kilka lub nawet kilkanaście słów kluczowych, które są podkreślone i pogrubione. Po najechaniu na nie myszką, zwykle wyświetla się zaraz nad nimi chmurka z krótką treścią reklamy. Jeżeli na nie klikniemy najczęściej przekieruje nas to na reklamowaną stronę. Tego rodzaju reklama może również denerwować i sprawiać, że nasza praca na komputerze nie będzie już tak płynna i przyjemna, jak powinna być. Możemy przecież najechać na reklamowane słowo przez zupełny przypadek, a wtedy chmurka i tak się wyświetli. Niekiedy chmurki tego rodzaju nie znikają tak od razu. Co gorsza skutecznie zasłaniają nam tekst, podczas gdy nam się spieszy i chcemy go szybko przeczytać. Nie zawsze też tego rodzaju reklamy dotyczą przyjemnych i wesołych rzeczy. Często są to reklamy produktów leczniczych – na przykład na hemoroidy lub na porost włosów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.