Reklama w sporcie

Zawodowy sport to niezwykle dochodowe źródło zysków. Tysiące ludzi przybywa na stadiony, lodowiska, do hal sportowych, aby kibicować swoim ulubionym zawodnikom. Miliony zasiadają przed telewizorami w domach lub pubach, by oglądać popisy zawodowców. Jeżeli w grę wchodzą wielkie imprezy sportowe, jak Igrzyska Olimpijskie lub Mistrzostwa Świata, liczba widzów przed odbiornikami telewizyjnymi może być liczona w miliardach. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że wiele firm dostrzegło w zawodowym sporcie istną żyłę złota, jeżeli chodzi o reklamę. Przybiera ona rozliczne formy. W czasie trwania meczów piłkarskich rzucają się w oczy bandy reklamowe, otaczające murawę boiska. Niegdyś były to afisze wykonane z papieru lub tektury. Obecnie zastąpiły jest tablice świetlne, co umożliwiło reklamodawcom większe pole manewru i uczynienie reklam ciekawszymi dla widza. Postery reklamowe można zauważyć wzdłuż tras przejazdu wyścigów kolarskich, na trasach narciarskich czy w halach lekkoatletycznych. Logo sponsorów zdobią też stroje samych zawodników. Każdy sportowiec czy reprezentacja ma swojego sponsora, który w zamian za poniesione wkłady finansowe chce zareklamować się na koszulkach lub kaskach. Wielkie gwiazdy sportu występują w reklamach telewizyjnych lub spotach zamieszczanych w Internecie. Biorąc to wszystko pod uwagę logicznym wydaje się zainteresowanie handlowców reklamą powiązaną z wydarzeniami sportowymi.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.