Reklama telewizyjna

Obecnie wiele dziedzin życia, do tej pory niemających nic wspólnego ze sztuką, pretenduje do miana dzieła artystycznego. Dobrym przykładem tego zjawiska jest reklama telewizyjna. Jej początki zbiegają się w czasie z początkami telewizji. Najpierw polegała na prostym przedstawieniu informacji o produkcie i wychwaleniu jego zalet. Stopniowo zaczęła przeobrażać się w mini filmy z fabułą i aktorami. Twarze aktorów reklamujących paliwo silnikowe stały się znane tak samo dobrze jak twarze największych gwiazd filmowych. Pisanie scenariuszy do reklam jest osobną, cenioną specjalizacją, a melodie towarzyszące spotom często wyrastają na radiowe hity. Różna jest długość reklam emitowanych w telewizji. W przeważającej części są to trwające kilkadziesiąt sekund materiały, które za pomocą chwytliwych haseł chcą przyciągnąć klientów. Zdarzają się jednak reklamy ambitniejsze, których akcja toczy się przez kilkadziesiąt minut. Bardziej kojarzą się z etiudami filmowymi niż spotami telewizyjnymi. Modne jest tez zatrudnianie celebrytów, którzy swoją popularnością przyciągają przed telewizory miliony widzów. Ich udział w reklamie powoduje, że promowany produkt wydaje się bardziej ekskluzywny i lepszej jakości. Wpływy z takich reklam są ogromne. Nic zatem dziwnego, że produkcja spotów telewizyjnych to potężny biznes stale zwiększający swą strefę wpływów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

.