Reklama społeczna

Reklama kojarzy nam się głównie z posterami zachwalającymi towary czy usługi jakichś firm. Wielu ludzi denerwują wszędobylskie slogany promujące produkty handlowe. Twierdzą oni, że reklamy oszpecają przestrzeń miejską, zajmują miejsce w gazetach przeznaczone na artykuły, są powodem przerw w filmach nadawanych przez stacje telewizyjne. Istnieje jednak pewien rodzaj reklamy, który zawsze spotyka się z poparciem społeczeństwa. Chodzi o reklamy społeczne. Są to akcje urządzane najczęściej przez organizacje pozarządowe. Ich tematyka jest bardzo różnorodna. Możemy zauważyć plakaty opowiadające się za niestosowaniem przemocy wobec zwierząt, w telewizji nadawane są spoty zachęcające do czytania na głos najmłodszym dzieciom. Także w Internecie mnóstwo jest banerów, które uczulają na problemy krajów Trzeciego Świata lub zwracają uwagę na dyskryminację kobiet. W tego typu akcje społeczne zawsze chętnie włączają się gwiazdy, chcące poprzeć swoim znanym nazwiskiem słuszna sprawę. Reklamy stworzone do nie marketingowych celów często zachwycają pomysłowym wykonaniem i poruszają mocnym przesłaniem. Ich skuteczność jest niezwykle wysoka, ludzie chętnie przyłączają się do proponowanych przez nie akcji. A jeżeli reklama jest skuteczna wówczas chętnie jest stosowana przez różne jednostki, firmy, osoby prywatne.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

.