Reklama na budynkach

Szukając innowacyjnych rozwiązań agencje reklamowe wpadły na bardzo kontrowersyjny pomysł. Polega on na tym, że na fasadach budynków w ruchliwych częściach miast umieszcza się ogromne, mierzące wiele metrów kwadratowych afisze reklamowe. Te giganty z daleka przyciągają uwagę przechodniów. Z bliska przyjrzenie im się jest niemal niewykonalne zajmują zbyt dużą powierzchnię, aby można było je z bezpośredniej odległości ogarnąć wzrokiem. Zazwyczaj przeważająca część reklamy ma formę graficzną: rysunku lub zdjęcia. Poza hasłem reklamowym i logo firmy nie ma niej żadnych napisów. Kolorowe, ładne zdjęcia rozjaśniają szare ulice polskich miast. Na czym polega więc kontrowersyjność tego pomysłu? Potężne afisze reklamowe często umieszczane są bez chwili zastanowienia nad tym, czy ich obecność nie zakłóci spójności zabudowy miejskiej. O ile w przypadku zainstalowania reklamy na szarym, betonowym bloku trudno się kłócić, o tyle podobna plansza na fasadzie starej kamieniczki stwarza pole do dyskusji. Jeżeli w grę wchodzi budynek mieszkalny zdarzają się protesty jego lokatorów. Wprawdzie reklama tego typu jest półprzeźroczysta i nie zaciemnia pomieszczeń, ale znacznie zmniejsza atrakcyjność krajobrazu za oknem i powoduje dyskomfort mieszkańców. Także osoby spacerujące ulicami miast narzekają na nieestetyczny widok.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.