Reklama muzyczna

Każdy rodzaj reklamy rządzi się swoimi prawami. Inne zasady panują bowiem przy tworzeniu reklam filmowych inne radiowych, jeszcze zaś inne przy reklamach, które zostaną wydrukowane. Jeśli jednak istnieją one w obrębie jednej kampanii, muszą łączyć je cechy wspólne. Bardzo ważną częścią reklam multimedialnych, czyli tych, które występują w telewizji, radio i internecie jest muzyka. Niekiedy stanowi ona wręcz trzon reklamy i charakteryzuje ją. Ile to razy zdarza się tak, że bo obejrzeniu reklamy jeszcze przez długi czas nucimy piosenkę, nie zdając sobie nawet sprawy, że pochodzi ona z obejrzanej przez nas reklamy. Twórcy reklam prześcigają się w odnajdywaniu twórców ciekawych, niebanalnych i których utwory zapadają w pamięci. Niektórzy wykupują na przykład prawa do bardzo znanych utworów, licząc że sympatia do tej piosenki przełoży się na sympatię do naszego produktu. I często ta metoda się sprawdza. Dobry nastrój, w który wprowadza nas muzyka w reklamie działa na nas tak, że przekonujemy się do tej reklamy i produktu. Czasami muzyka, jaka pojawia się w reklamie jest bardzo dobrze znana nam wszystkim. Zdarza się jednak i tak, że zespół, wokalista, grupa muzyczna zostaje wypromowana właśnie dzięki piosence, która została wykonana na potrzeby reklamy. Dlatego też dobór muzyki jest szalenie istotną sprawą.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.