Każdy rodzaj reklamy rządzi się swoimi prawami. Inne zasady panują bowiem przy tworzeniu reklam filmowych inne radiowych, jeszcze zaś inne przy reklamach, które zostaną wydrukowane. Jeśli jednak istnieją one w obrębie jednej kampanii, muszą łączyć je cechy wspólne. Bardzo ważną częścią reklam multimedialnych, czyli tych, które występują w telewizji, radio i internecie jest muzyka. Niekiedy stanowi ona wręcz trzon reklamy i charakteryzuje ją. Ile to razy zdarza się tak, że bo obejrzeniu reklamy jeszcze przez długi czas nucimy piosenkę, nie zdając sobie nawet sprawy, że pochodzi ona z obejrzanej przez nas reklamy. Twórcy reklam prześcigają się w odnajdywaniu twórców ciekawych, niebanalnych i których utwory zapadają w pamięci. Niektórzy wykupują na przykład prawa do bardzo znanych utworów, licząc że sympatia do tej piosenki przełoży się na sympatię do naszego produktu. I często ta metoda się sprawdza. Dobry nastrój, w który wprowadza nas muzyka w reklamie działa na nas tak, że przekonujemy się do tej reklamy i produktu. Czasami muzyka, jaka pojawia się w reklamie jest bardzo dobrze znana nam wszystkim. Zdarza się jednak i tak, że zespół, wokalista, grupa muzyczna zostaje wypromowana właśnie dzięki piosence, która została wykonana na potrzeby reklamy. Dlatego też dobór muzyki jest szalenie istotną sprawą.
Written on styczeń 17th, 2014 by admin