Prasa reklamowa

Obok Internetu czy telewizji, prasa jest kolejnym medium, które wykorzystywane jest również do zareklamowania przez firmy swojego produktu. Gazeta codzienna, magazyny, czasopisma wykorzystywane są właśnie przez reklamodawców. W dobie rozwoju Internetu znaczenie prasy sukcesywnie spada. Coraz mniej ludzi sięga po poranną gazetę. Mniejsza ich sprzedaż wiąże się z tym, że mniej ludzi zapozna się z daną reklamą. Największym zainteresowaniem cieszą się wydawcy, którzy sprzedają duży nakład swoich gazet. Coraz częściej widzimy, że właśnie reklamy zajmują coraz więcej miejsca. Stron, które one zapełniają jest więcej. Odbija się to oczywiście na artykułach, których jest mniej. Ale taka właśnie jest polityka. Gazeta zarabia dodatkowo na zamieszczeniu reklam, a reklamodawca dociera do wybranej grupy odbiorców. W przeciwieństwie do telewizji tutaj mamy do czynienia z inną formą przekazu. Powstaje one przez połączenie słowa pisanego z obrazkiem. Na zapoznanie się z taką reklamą czytelnik może poświęcić więcej czasu. Reklama prasowa jest mniej skomplikowana niż ta telewizyjna. W telewizji obserwujemy filmik reklamowy trwający kilkadziesiąt sekund a prasie widzimy tylko obrazek z odpowiednim hasłem reklamowym. Reklama prasowa nie jest tak skuteczna, jak ta przedstawiana w telewizji. Spełnia jednak określone funkcje.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.