Wybierając reklamę w Internecie właściciele firm muszą mieć świadomość jej licznych plusów, ale i wielu minusów. Jedną z największych zalet jest niewielki koszt, poniesiony na wydatki związane z reklamą, przy optymalnych korzyściach jakie ze sobą niesie. Wiele form marketingu internetowego jest naprawdę tanich. Wśród nich na pierwsze miejsce wysuwa się pozycjonowanie stron, czyli takie ich promowanie, by ukazywały się na czołowych miejscach wyników wyszukiwań do danych słów kluczowych. Przoduje w tym Google, największy potentat na rynku wyszukiwarek internetowych, który za niewielkie pieniądze oferuje inne ciekawe rozwiązanieAdWords, czyli umieszczanie obok wyników z wyszukiwarki linków sponsorowanych. Reklamodawca płaci za korzystanie z tego udogodnienia tylko wtedy, gdy ktoś zainteresowany wejdzie dzięki odnośnikowi sponsorowanemu na jego stronę. To wygodne rozwiązanie pozwala przeznaczać firmowe finanse na rzeczywista reklamę przynoszącą wymierne korzyści. Marketing w Sieci ma też swoje ciemne strony. Jego rosnąca popularność powoduje, że coraz trudniej wyróżnić się z tłumu podobnych reklam. Atakujące Internatów z każdej strony okna z reklamami mogą budzić zdenerwowanie zamiast zaciekawienia ofertą handlową. Dobrą radą dla wszystkich zaczynających swoją działalność firm jest to, aby w swoich reklamach stawiali na kreatywność i innowacyjne rozwiązania, a nie na nachalny, budzący agresję marketing.
Written on luty 7th, 2011 by admin
Plusy i minusy reklamy w wyszukiwarkach
