Od czego zależy powodzenie reklam w wyszukiwarkach

W gąszczu internetowych reklam czasami trudno jest się odnaleźć. Zewsząd atakują nas wielobarwne banery, migające hasła reklamowe i wyskakujące okienka z ofertami rozmaitych przedsiębiorstw. Może to budzić zniecierpliwienie, gdyż ilość reklam w Sieci nie pozwala na efektywne korzystanie z jej właściwych zasobów. Dlatego bardzo ważne jest to, aby firmy wchodzące na ten rynek wybrały rzadziej spotykane i mniej inwazyjne formy marketingu, które będą przyciągać, a nie zastraszać. Jedna z nich są reklamy w wyszukiwarkach. Strona najpopularniejszej z nich, Google, jest najchętniej odwiedzaną witryną na świecie. Internauci chcący szybko odnaleźć jakieś informacje w Sieci w okno wyszukiwarki wpisują słowa kluczowe, a ta wyświetla listę stron najlepiej pasującą do zapytania. Część z nich to linki sponsorowane, czyli specjalnie pozycjonowane strony reklamowe. Internauci szybko mogą się na nie natknąć i kliknąć w link, a to prosta droga do tego, by zostali klientami danej firmy. Często robią to nieświadomie i są przekonani o niezależności swojego wyboru, gdy tak naprawdę udowodnili tylko skuteczność reklam umieszczanych przy wyszukiwarkach. Innym popularnym i niedenerwującym sposobem marketingu jest AdSense, a więc lokowanie banerów reklamowych na prywatnych stronach użytkowników Internetu. Przeglądając ich strony chętnie klikamy na reklamy polecane przez autorów danej witryny. Wymienione sposobu marketingu są tanie, dopiero zyskujące popularność, a co za tym idzie wciąż mające w sobie ogromny potencjał reklamowy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.