Na czym polega AdWords?

Internet to w chwili obecnej najpotężniejsze medium na świecie. Codziennie buszują po nim miliardy ludzi z całego świata, poszukując ciekawych informacji, ulubionych piosenek czy prowadząc interesy. Tak ogromne skupisko ludzi szybko przyciągnęło, inwestorów doskonale zdających sobie sprawę, że Internet to prawdziwa żyła złota. Jest nie tylko miejscem wirtualnych spotkań towarzyskich, ale też areną, gdzie swoje biznesowe sprawy załatwiają najbardziej wpływowi przedsiębiorcy świata. Korzystają oni, tak jak miliony zwykłych internatów, z popularnych wyszukiwarek, by szybko odnaleźć w zasobach Sieci interesujące ich rzeczy. Stąd też narodził się pomysł reklamy w wyszukiwarkach. Specjaliści od marketingu szybko zauważyli potencjał kryjący się na witrynach wyszukiwarek i wykorzystali go w rozmaity sposób. Jeden z nich polega na tym, że wśród wyników wyszukiwań wyświetlają się linki sponsorowane, prowadzące wprost do witryn firm, których strona jest w taki sposób reklamowana. AdWords ma wiele zalet. Właściciel przedsiębiorstwa sam dopasowuje słowa kluczowe, które będą kierowały na stronę jego firmy. Nawet po opublikowaniu linka sponsorowanego może dowolnie edytować reklamę i zmieniać jej ustawienia, przykładowo modyfikując język, w którym jest wyświetlana lub zawężając lokalizację jej pojawiania się. Dużym plusem dla małych firm, korzystających z tej formy marketingu, jest kontrola nad budżetem przeznaczanym na reklamy. Same ustalają, ile dziennie chcą przeznaczać na linki sponsorowane, a za ich obecność w wynikach wyszukiwarki płaca tylko wtedy, gdy ktoś okaże zainteresowanie i w nie kliknie. Trudno więc się dziwić, że coraz więcej osób chce wykorzystać potencjał Google i pragnie umieścić linki sponsorowane prowadzące do strony swojej firmy w wynikach jej wyszukiwania.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.