Linki sponsorowane

Rodzajem reklamy kontekstowej, dopasowującym jej treść do wyświetlanej strony i poszukiwanych przez internautę zagadnień, są linki sponsorowane. Każdy z nas wie, na czym polega ten rodzaj marketingu internetowego. Gdy wpiszemy w wyszukiwarkę pożądane hasło, które jest słowem kluczowym dla prezentowanej reklamy, na stronie wyświetlą również linki sponsorowane. W przypadku bardzo popularnej wyszukiwarki Google reklamy takiej wyświetlane są powyżej lub po prawej stronie wyników naturalnych, czyli inaczej organicznych. Obejmują one część wyników dla danego zapytania, które nie zostały zakupione przez programy linków sponsorowanych. Ten rodzaj reklamy składa się z kilku elementów. Nagłówek o maksymalnej długości 25 znaków stanowi wyeksponowany tytuł strony. Poniżej znajduje się dwuwierszowy tekst, który ma za zadanie prezentować reklamowany produkt lub usługę. Jego długość to maksymalnie 35 znaków. W skład linku wchodzi również adres strony internetowej, która wyświetli się, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Linki sponsorowane stanowią składową kampanii reklamowej realizowanej z wykorzystaniem programu ad kontekst czy Google adsense. Reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie w link, nie za samą jego wyświetlenie się. Warto zainwestować w taką formę reklamy, gdyż przynosi ona firmie wymierne korzyści.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.