Celem akcji reklamowych jest przedstawienie jak największej liczbie ludzi towarów wytworzonych przez konkretnego producenta. Potrzebne jest do tego chwytliwe hasło, rozpoznawalne logo firmy, przyciągająca wzrok szata graficzna. Jeżeli swój udział w reklamie potwierdza gwiazda dużego formatu sukces komercyjny jest niemal pewny. Przepis na dobrą reklamę jest więc prosty. Tak prosty, że wiele agencji reklamowych w celu podniesienia atrakcyjności swoich projektów chce wyjść poza utarty schemat. Najprostszą drogą ku temu jest przekroczenie w reklamie jakichś granic, do tej pory uważanych za nienaruszalne. Złamanie tabu od zawsze przyciąga tłumy ciekawskich, co jest idealne dla potrzeb reklamy. Kontrowersje może wywrzeć reklamówka puszczana w telewizji, ogromny plakat rozwieszony w centrum miasta lub ulotka rozdawana na ulicy. Najczęściej przekracza się obiegowo uznane granice w tematach związanych z religią, seksualnością lub pochodzeniem etnicznym. Rozgłos, jaki wzbudza kontrowersyjna kampania reklamowa powoduje, że marka, której produkty są promowane, zyskuje na popularności. Dotychczas oburzenie, a nawet zniesmaczenie było efektem zabiegów marketingowych związanych przykładowo z branżą odzieżową, cukierniczą lub kosmetyczną. W wielu przypadkach reklama musi szokować, musi być zauważona.
Written on styczeń 17th, 2014 by admin