Kontrowersyjne reklamy

Celem akcji reklamowych jest przedstawienie jak największej liczbie ludzi towarów wytworzonych przez konkretnego producenta. Potrzebne jest do tego chwytliwe hasło, rozpoznawalne logo firmy, przyciągająca wzrok szata graficzna. Jeżeli swój udział w reklamie potwierdza gwiazda dużego formatu sukces komercyjny jest niemal pewny. Przepis na dobrą reklamę jest więc prosty. Tak prosty, że wiele agencji reklamowych w celu podniesienia atrakcyjności swoich projektów chce wyjść poza utarty schemat. Najprostszą drogą ku temu jest przekroczenie w reklamie jakichś granic, do tej pory uważanych za nienaruszalne. Złamanie tabu od zawsze przyciąga tłumy ciekawskich, co jest idealne dla potrzeb reklamy. Kontrowersje może wywrzeć reklamówka puszczana w telewizji, ogromny plakat rozwieszony w centrum miasta lub ulotka rozdawana na ulicy. Najczęściej przekracza się obiegowo uznane granice w tematach związanych z religią, seksualnością lub pochodzeniem etnicznym. Rozgłos, jaki wzbudza kontrowersyjna kampania reklamowa powoduje, że marka, której produkty są promowane, zyskuje na popularności. Dotychczas oburzenie, a nawet zniesmaczenie było efektem zabiegów marketingowych związanych przykładowo z branżą odzieżową, cukierniczą lub kosmetyczną. W wielu przypadkach reklama musi szokować, musi być zauważona.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.