Kłamstwa w reklamach

W naszych czasach już właściwie trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek media bez wszechobecnych reklam. Nie ma właściwie miejsca, gdzie nie atakowałyby one nas. Poza mediami istnieją one również żywo w przestrzeni społecznej. Przykładami tego typu reklamy są różnego rodzaju ulotki, plakaty czy wielkie billboardy. Każdy rodzaj reklamy wymaga innego obrazowania i środków wyrazu. Wszystkie jednak łączy wspólna idea, promowanie produktu i perswazja. Bardzo daleko idąca niekiedy. Twórcy reklam prześcigają się w pomysłach na wywieranie wpływu i idzie im to doskonale. Niekiedy nawet można by powiedzieć, że zbyt dobrze. Dostrzec bowiem można, że w reklamach istnieje kłamstwo lub mówiąc dyskretniej niedopowiedzenie lub pominięcie, jednak jakże wymowne i oczywiście celowe. Konsumenci więc często zarzekają się, że zdają sobie sprawę z zabiegów jakie stosują specjaliści od reklamy, jednak mimo wszystko dają sobą manipulować. Pokazują to badania, które przeprowadzane są po przedstawieniu kampanii reklamowych. Czasami doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielki wpływ ma na nas reklama, na czym ona polega i jak kusi do zakupu. Zdarza się jednak i tak, ze nie możemy się oprzeć i kupujemy reklamowany produkt – nawet jeżeli wcale go nie potrzebujemy. Kupujemy go tylko dlatego, gdyż przekonała nas do tego reklama telewizyjna.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.