Funkcje reklamy

Reklama tworzona jest w jakimś celu. Szczerze mówiąc, mało kiedy możemy zobaczyć inteligentne reklamy. Wszystkie robione są według pewnego schematu. Być może producenci boją się, że jeśli zbyt głęboko ukryją przekaz to nie zostanie on zrozumiany. A co za tym idzie sprzedaż nie będzie wysoka. Najprościej mówiąc reklama jest po to, by potencjalnych klientów zachęcić do kupna jakiegoś towaru. Informuje nas o pojawieniu się nowego produktu na rynku i jego dostępności. Oczywiście w obliczu panującej konkurencyjności producenci nowych rzeczy muszą wykorzystywać tą formę przekazu. Inaczej ich produkt nie zastałby nigdy odkryty. Częstotliwość pojawiania się ich w telewizji, gazecie jest również ważna. Tutaj obowiązuje zasada im częściej tym lepiej. Musi ona bowiem zapaść w pamięć klientowi. Tak jego zaprogramować, by po wejściu do sklepu był przekonany o atrakcyjności tego towaru i oczywiście go zakupił. Podobno człowiek uczy się z wiekiem i na swoich błędach. I chociaż starsi wiedzą jaki jest główny cel reklamy często padają jej ofiarą. Nie zawsze do świadomości dociera nam to, że informacje przedstawione w reklamie wcale nie muszą być zgodne z prawdą, wcale nie muszą być rzetelne. Czasami ślepo wierzymy reklamom, wierzymy w przedstawiane nam informacje. Dopiero po czasie orientujemy się, ze taka reklama to zwykła ściema.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.