Przeglądając różnego typu portale służące do rekrutacji pracowników, często można natrafić na ogłoszenia dotyczące naboru do firm działających w branży SEO. Nie każdemu ten tajemniczy skrót mówi cokolwiek. A oznacza on nic innego jak Search Engine Optimization, czyli optymalizowanie stron internetowych dla wyszukiwarek. Inne spotykane nazwy to na przykład pozycjonowanie stron. Wszystkim niezorientowanym wyjaśniamy: w całej tej zabawie chodzi o to, by wybrana witryna uzyskała jak najwyższą pozycję w wynikach zwracanych przez np. Google po zadaniu zapytania przez użytkownika. Badania pokazują, że znacząca część internautów zwraca uwagę tylko na kilka pierwszych pozycji, resztę ignorując. Chcąc więc dotrzeć do jak największej liczby klientów, należy regularnie poświęcać trochę czasu lub zlecać odpowiednim ludziom pracę, jaką jest reklama w internecie. Bez tego strona zacznie przynosić straty – bez satysfakcjonującej liczby odsłon, wobec braku zainteresowania ze strony przeglądających sieć przestanie pełnić swoją podstawową funkcję, czyli nie będzie przyciągać klientów i ich pieniędzy. Zapotrzebowanie na usługo SEO jest ogromne i wciąż rośnie, więc pracy w tej branży nie brakuje, stąd taka ilość ogłoszeń. Warto dodać, że wbrew pozorom nie jest to zajęcie wyłącznie dla informatyków: potrzebne są też odpowiednio spreparowane teksty.
Written on październik 2nd, 2013 by admin